29 Mart 2013 Cuma

deri çanta ayakkabı !!!!

Son günlerde çokca zaman geçirdiğim bir alışveriş sitesi vardı ve kafama koymuştum ordan bir çanta ve ayakkabı almayı..Ama ille de hakiki deri olacaktı..Çok güzel modeller ve uygun fiyatlar arasında gezinirken arkadaşımın biri beni uyardı..(Uzakdoğu kökenli bir alışveriş sitesiydi ..Daha doğrusu ürünler genellikle oralardan geliyordu..)Evet arkadaşım beni uyardı..Oradan gelen ürünler ne derisi bilmiyoruz!!! Bizim için helal olmayan hayvan derisi de olabilirdi..Kedi köpek derisi de..Ve baktığım ürünlerden birinde yazan şuydu..At derisi..İnanamadım..Tabi bu benim cahilliğim de olabilir..Timsah derisi yılan derisi duymuştum da at derisi kötü geldi bana...Cowleather yazan var ama gerçekten dana derisi mi bilmiyoruz...Sonra tabi ki vazgeçtim ordan ne olursa olsun bir deri ürün almaktan..ama düşünmekten kendimi alıkoyamadım burdan aldığım ürünler peki!!! Türkiye de bile birçok ürüne baktığımızda made in PRC yazısını görüyoruz.. Acaba firmalar bunları dikkate alıyor mu yoksa biz ne olduğunu bilmediğimiz her türlü ürünü kullanıyor muyuz???

Hiç yorum yok: